Sydney: 23 december t/m 3 januari

4 januari 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Lieve familie en vrienden,

Ten eerste nog de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar! Wat was dat fantastisch, NYE in Sydney. Ik heb naar het vuurwerk gekeken bij Macquarries point (toegang voor 14.000 mensen). Het moment, het gevoel toen het 00.00 was, is onbeschrijfelijk. Een bucketlistmomentje is in vervulling gegaan.

Wat heb ik verder allemaal gedaan? Jeetje genoeg in 11 dagen Sydney.m. Het volgende heb ik o.a. gedaan:

Nieuwjaarsduik op Bondi
Twee dagen bij de familie Dodge/Taylor gelogeerd
Lunapark
Vismarkt
Party boot
Palm beach
National Park, Figure 8 Pools
Eten en drinken met locals

Genoeg dus..

Kerst in Australie is iets heel mafs. Tijdens kerstavond ben ik op een party boot gestapt met de hostel groep. Was leuk met de groep. Maar nooit meer haha. Voornamelijk Engelse dronken verklede lui. 1e kerstdag hebben we kerstfilms gekeken en ‘s avonds gebbqd met het hostel en wat spelletjes gedaan. Heb niet echt een kerstgevoel gehad dit jaar, maar het was wel gezellig!

Een jongen van mijn hostel vroeg of ik mee wilde om een auto te delen. Ik dacht doen! Zie het continue voorbij komen op facebookpagina’s: plekje over ga daar en daar heen. Onwijs grappig om te doen. De twee andere mannen waren niet echt gezellig ofzo, maar ben weer een ervaring rijker.

Dan de familie Dodge/Taylor. Wat een schatten zijn dat! Natalie logeert bij haar familie die in een buitenwijk van Sydney wonen en ze hadden mij uitgenodigd om langs te komen. Ik ben met ze naar Luna park geweest. Ze hebben me meegenomen naar Palm beach. Het was fantastisch om in een huis te zijn en even deel uit te maken van een gezin na een maandje reizen. Ik kreeg full English treatment zoals: tea with milk, Christmas pudding, pim’s etc. Onwijs lekker gegeten, french toast met ricotta en banaan als ontbijt. Wat een bijzondere ervaring weer!

De drie jongens en de meid die we in Byron hebben ontmoet hadden ons uitgenodigd om langs te komen in Sydney. We hebben een drankje bij hun thuis gedaan en zijn op zoek gegaan naar een restaurant (was wat laat). We eindigden in een Italiaans restaurant met een tafel vol onwijs lekker eten. Een van de vaders was er o.a. ook bij. Daarna hebben we nog een drankje gedaan in een onwijs leuke bar. Super bijzondere gesprekken gehad met inspirerende mensen en als klap op de vuurpijl mochten we niks betalen: jullie zijn aan het reizen, als jullie straks weer genoeg geld hebben, kunnen jullie iets terug doen voor een ander.

Het is soms allemaal zo onwerkelijk. Waar komt die vriendelijkheid vandaan? Door jezelf open te stellen en in gesprek te gaan met mensen beleef je de meest fantastische dingen. Het voelt niet echt als een backpackersreis zover. Er gebeuren zoveel bijzondere dingen, bizar.

Natalie en ik hebben nu afscheid genomen. Mijn avontuur in NZ is nu begonnen. Het regent al de hele dag, dus vandaag is het een dag van dingen regelen, wassen etc. Morgen ga ik naar Paihia. Ik ben onwijs benieuwd en nieuwsgierig en sta te popelen om aan mijn Nieuw Zeeland avontuur te beginnen. Ik houd jullie op de hoogte.

Tot de volgende blog!

Liefs Elise

1. Cheryl:
    4 januari 2018
    Op naar een nieuw avontuur topper. Heerlijk ik geniet van je verhalen. Kusss
  2. Ben:
    4 januari 2018
    Weer een tof verhaal je moet een boek gaan schrijven,veel plezier.
    Afz Bennie ananas
  3. Joke:
    4 januari 2018
    Jeetje Lies wat een super mooie, geweldige reis. Hoop dat NZ net zo mooie belevenis gaat worden. Kus
  4. Leo:
    4 januari 2018
    Wat een geweldig verhaal weer denk dat Floortje hier wel jaloers op is HAHAHA
    En blijf genieten Lies
    Kus,
    Papsie
  5. Margriet:
    4 januari 2018
    Wat een leuk verhaal weer. Je maakt wel heel veel mee in zo'n korte periode. Ook nog een gelukkig Nieuwjaar. Dikke kus xxxxx
  6. Riender:
    Super leuk . Enjoy NZ .
  7. TANTE COR.:
    7 januari 2018
    Wat maakt je leuke dingen mee.En ook nog een gelukkig nieuwjaar.En een fijne reis verderkus.
  8. Caroline:
    8 januari 2018
    He Elise, lekker laat maar als nog a happy 2018.
    NZ waanzinnig ook. Ik zie je zit helemaal in het noorden. Ben benieuwd waar je allemaal heen gaat.
    Ik wacht op je volgende verhaal.
    Veel plezier!!
  9. Lindsay:
    12 januari 2018
    OMG ik zit hier een partij jaloers te zijn🤗
    Heerlijk meis, hopelijk gaat het zonnetje snel schijnen..!!!
    Liefs...😘