Nieuw Zeeland Zuid 16 januari t/m 9 februari

9 februari 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

“ Life will be a party for you, a grand festival, because life is the moment we’re living right now.”

Ja ja ik heb een bucket list momentje af kunnen vinken. Ik ben uit een vliegtuig gesprongen. Waaaaa!! Wat was dat vet zeg, jeetje. Ik ging als laatste dus ik zag iedereen het vliegtuig uitgezogen worden. En dacht oeps, durf ik nog haha. Maar als je eenmaal zelf gaat, gaat het allemaal zo snel en voor je het weet sta je weer beneden en ben je een paar honderd euro lichter. Maar wat was dat tof!!

Wat ook helemaal fantastisch was: van een brug springen. Misschien vond ik dat wel enger dan skydiven. Zelf over het randje klimmen en springen in ijskoud water haha... En wat ook super tof was, was lugen. In Queenstown kun je de gondola omhoog nemen en daar kun je een soort van karten/roddelen de berg af (klein stukje maar). Maar ik vond het geweldig om te doen!Alsof je live mario kart speelt haha! En als klap op de vuurpijl een gratis wijnproeverij met een uitzicht waar je u tegen zegt in Wanaka! Rippon winery, heerlijke wijnen ook trouwens.

Het weer is best wisselend in NZ. Van lekker zomerweer (lees 30+) naar druilerige koude dagen. Wat eerlijk gezegd na de hitte soms wel lekker is, maar ook weer balen is als je activiteiten gepland hebt. Maar wat is het een fantastisch mooi land. Het Noorder eiland is groen en heuvelachtig vol schapen. Het zuider eiland bestaat met name uit bergen, stranden en mooie meren. Ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op dit land.

We hebben een onwijs leuke groep mensen verzameld. Soms bleef de een ergens langer en die zag je dan later weer als je zelf ergens langer bleef. Het is een vrij diverse groep o.a: Nederland, Duitsland, Canada, Zweden, Argentinië, UK en België. In Queenstown hadden we een reünie met z’n allen voordat mensen langzaam richting huis gingen.

Als kers op de taart heb ik NZ fantastisch mooi afgesloten! Samen met Carmen en Arvid ben ik een van de laatste dagen de Red Tarns opgeklommen. In het donker. Wat hilarische momenten opleverden toen er ineens grote vogels opdoken. We hebben een onwijs mooie zonsopgang gezien. Daarna heb ik met Carmen nog een stuk gelopen naar een onwijs mooi uitkijkpunt, wat een geweldig mooie afsluiting! Excuus voor het vele gebruik van fantastisch, mooi, geweldig, maar dat was het ook allemaal!

Het is bijna tijd om weer richting Nederland te gaan. Nog 2 dagen Sydney en dan een 27 uur durende vlucht naar huis... van 30 graden naar koude Hollandse temperaturen, help!

Ik kan zeggen dat mijn huis verkopen en mijn baan opzeggen een van de beste keuzes in mijn leven is geweest tot nu toe. Mensen die reizen zeggen ook altijd dat het gaaf is en dat je veel mensen ontmoet en je zult veranderen, maar het is ook echt zo. De afgelopen drie maanden ben ik volledig ontstresst van een lange tijd veel te hard werken. Ik heb de vrijheid gevoeld om even volledig mezelf te zijn. Geleerd om naar mezelf te luisteren en geprobeerd om echt in het moment te leven. Daarom begon ik deze “blog” met een quote uit The Alchemist (boek wat ik tijdens mijn reis heb gelezen). Als je iets wilt, ga ervoor!

For the people who can’t read Dutch.. I have met lovely people during my trip. One person in particular. Natalie Taylor (sing it like Jason Darulo haha). She is such an amazing person. The things we have experienced in Australia wouldn’t have happend if we haven’t met each other. For example the barefoot street dancing in Bayron. Our womance is special haha. See you soon honeeey!

Carmen mijn Nederlandse maatje! Bedankt voor alle bijzondere gesprekken. Ik zie je als je terug bent van je reis en dan wil ik natuurlijk alle verhalen horen! My crazy Canadians Holly, Maddy and Colt. Will see you this summer! Simon the well organized German hiker! Ffion the lovely Wales girl! Arvid the crazy Swedish guy! Glenn de grappige Belg. And of course all the other people I have met during my amazing journey. Thanks for being a part of my trip. Wouldn’t have been the same without you guys!

Ik zal wat foto’s proberen te posten.

Hopelijk hebben jullie net zo genoten van mijn blog als ik van mijn reis.

Tot snel!

Liefs,

Elise

1. Riender:
    9 februari 2018
    Woowww , genieten daar ging je voor en als je het zo leest is dat zekers gelukt . Blij voor je
  2. Joke:
    9 februari 2018
    Lies wat heb je een fantastisch, mooie, geweldige reis gehad. Het heeft je gebracht waar je op hoopte en misschien nog meer. We hebben een beetje meegereist met je geweldige verhalen en foto’s. Ben super blij voor je, naar stiekem ook heel blij voor ons dat je dinsdag weer thuiskomt. Geniet nog van je laatste dagen. Dikke kus
  3. Niki Troost:
    9 februari 2018
    Geweldig elise! NZ staat sowieso ook op mijn lijstje! Fijne paar dagen nog en een hele veilige terugreis!!! Ik heb in ieder geval genoten van je blog :)

X niki
  4. Rikkie 😜:
    9 februari 2018
    Hele gave reis geweest zo te zien.
    1 ding nemen ze je in ieder geval niet meer af: je hebt van jezelf geleerd !
    En van een hele mooie reis genoten.
    Ik heb ook genoten van je verhalen. Wat gaat het volgende worden? Zuidpool?
    Veilige reis terug.
  5. Cheryl:
    9 februari 2018
    Wat blijven he verhalen fantastisch om. te lezen en te horen! Ik ben zo waanzinnig trots op je topper. Now it's time to come home♡ Hoe fijn om te zeggen. tot volgende week!! Geniet nog van je laatste dagen. dikke kus
  6. Margriet:
    9 februari 2018
    Wat een geweldig verhaal. Het was heel geweldig je verhalen te lezen en je foto's ook geweldig . Wat een mooi land. Geweldig ook dat je alles achter je hebt kunnen laten en dat je helemaal ontstresst bent. Geniet van de laatste dagen en een hele goede reis. Dikke kus van ons.
  7. Ben:
    Hey Ananaas
    Het zit er bijna weer op bedank voor je mooie verhalen en foto’s wens je een fijne vlucht en behouden thuiskomst,nu snel een baas zoeken en goed gaan sparen voor de volgende reis,Antarctica??????
    Grt Bennie Ben
  8. Leo:
    9 februari 2018
    Lies ben ontzettend trots op je, dat waar je voor ging ook allemaal is uitgekomen.
    Het was geweldig om je reisverhalen te lezen en die prachtige foto's te zien.
    Geniet nog van je laatste dagen in Down Under.
    Maar papsie is echt blij als ik je as dinsdag weer in levende lijf zie.

Kus,
    Papsie
  9. Lindsay:
    9 februari 2018
    Geweldig, fantastisch om dit te lezen!!!
    Genoten van je verhalen en foto's!
    Trots op je meis! Tot snel in het koude NL...
    Dikke kus Lindsay xxx
  10. Stephanie:
    9 februari 2018
    Wat een heerlijke verhalen! Blij dat je eindelijk ervaren hebt hoe het reizen is en wat het met je doet :) Tot snel! xx