Rainbow, Fraser, Noosa, Brisbane, Byron: 10 t/m 23 december

23 december 2017 - Sydney, Australië

Het is weer tijd voor een update. Jeetje wat gaat de tijd snel en wat heb ik al veel gezien en gedaan. Ik zit nu in mijn hostel in Sydney. Hier blijf ik tot en met 3 januari dan begint mijn avontuur in NZ.

Vanaf Rainbow ben ik naar K’gari gegaan, beter bekend als Fraser Island. Het was met een wat kleinere organisatie die ook stilstond bij het eiland zelf: wie er hebben geleefd, hoe het volgens de verhalen is ontstaan etc. Daarom begon die dag met een zandritueel, heel tof. De eerste dag op het eiland zijn we naar twee meren gegaan. We hebben geslapen in een klein beach hostel. Die avond hadden we een bbq en een kampvuur. Toen zijn we met een groepje het strand gegaan en hebben we naar de sterren gekeken. Onze gids Fuzzy (fantastische vent) zei sta allemaal op en ga in een rij staan en pak elkaars hand. Iedereen dacht oke. Toen zei die doe nu de moonwalk naar achter. Toen dachten we helemaal uuuh. Wat we toen zagen was biochemical illumenance. Lichtgevende beestjes in het zand. Super bijzonder moment!! Een van mijn favoriete momenten tot nu toe. De volgende dag zijn we naar een Eli Creek geweest en naar de Champagne pools. Ik heb ook een stuk gereden. Vond het doodeng (aan de andere kant zitten, rijden, automaat, zacht zand, heuvels) maar na een seconde in de auto was mijn angst weg en stroomt de adrenaline door je lijf. Fuzzy vroeg op een gegeven moment wie wil er een vliegtuigritje maken? Uiteindelijk ben ik met 5 andere (gillende) meiden het vliegtuig ingestapt, was onwijs cool.

Na K’gari ben ik naar Noosa gegaan. Is een leuke stad, maar vond het verder niet heel bijzonder.

Vervolgens zijn we naar Brisbane gegaan. Dat vond ik zelf een super toffe stad. De eerste avond eindigden we in een hotel waar een liveband speelde en heb ik de hele avond salsa gedanst op mijn sokken haha. Tijdens onze laatste avond in Brisbane draaiden ze een kerstfilm Southbank. We hebben toen besloten om een kerstoutfit te kopen en de film in onze outfits te gaan kijken, om in de kerststemming te komen :). Het is zo onwerkelijk kerstmuziek en versiering in deze temperaturen. Als klap op de vuurpijl sloten we de avond af met warme chocomel.

Als laatste stop voor Sydney was Byron Bay aan de beurt. Het is echt een hippie stad. Overal live muziek op straat en een super relaxte sfeer. We hebben een onwijs leuke groep ontmoet in Byron. Drie basketballers en een zus van de jongens die hier op vakantie zijn. Op onze laatste avond hadden mijn reisbuddy en ik allebei een hippie outfit aan, zwierige rok en jurk en zeiden we: we moeten op onze blote voeten dansen desnoods in de regen (want het regende even). Dit hahaha eindigde uiteindelijk in een volle kebabzaak waar iedereen danste op blote voeten. Fantastisch! Natalie en ik zijn een goed duo haha regelen zelfs feestjes terwijl men kebab eet. De filmpjes en video’s spreken voor zich.

Natalie en ik zullen vanaf nu niet meer samen reizen. We gaan elkaar nog wel zien in Sydney met wat mensen die onderweg hebben ontmoet. En als we terug zijn in de UK en NL. Deel 1 van mijn reis was echt fantastisch! Misschien iets te veel van het goede. Heel veel mooie en toffe dingen gedaan en zo goed als elke avond wezen stappen, maar ik heb genoten van elke seconde!

Voor iedereen alvast een hele fijne kerst!